PRODUSE ”ALIMENTARE” CARE NE OMOARĂ ÎNCET, DAR SIGUR!!! CIOCOLATĂ, CROISANTE, JELEURI, CHIPSURI!

PRODUSE ”ALIMENTARE” CARE NE OMOARĂ ÎNCET, DAR SIGUR!!! CIOCOLATĂ, CROISANTE, JELEURI, CHIPSURI!

Otrava din farfuria românilor

 

UNTAR – untul făcut din 70% margarină

Ingrediente:

  • grăsimi vegetale nehidrogenate 70%
  • unt 30%
  • conservant: acid ascorbic
  • acidifiant: acid citric
  • colorant: betacarotenuntar

Denumirea derivată de la unt, aspectul și culoarea crem asemănătoare untului, eticheta ce imită perfect un sortiment de unt popular și autentic, expunerea la vânzare între alte sortimente de unt, îl fac ușor confundabil cu un real pachet cu unt autentic.

Nutriționiștii avertizează că margarina folosită în dieta zilnică este mai dăunătoare sănătății ca untul. S-a demonstrat că margarina este cancerigenă, putând dezvolta diverse tipuri de cancer, cum ar fi cel cancerul digestiv, cancerul pulmonar sau cancerul genital.

CIOCOLATA CU ALUNE – 8% cacao, 0,1% aromă de alune

Ingrediente:

  • grăsime vegetală hidrogenată (margarină)
  • pudră de cacao (minim 8%)
  • lapte praf integral (12%)
  • zer praf
  • aromă naturală de alune (0,1%)
  • aromă identic naturală de vanilie
  • emulgatori (lecitină de soia E-322, poligliceroil poliricinoleat E-476)ciocolata

O tabletă de ciocolată cu alune (100 g) conține o linguriță pudră de cacao (8 g), o linguriță lapte praf, o picătură de aromă de alune și în rest – margarină de proastă calitate.

Acest produs vândut drept ”ciocolată”, conține grăsimi extrem de periculoase pentru organismul uman (puternic aterogene), putând provoca atac cerebral sau infarct.

Ordinul 335/2003 arată că nu poate fi numit ”ciocolată” decât un produs care conține minimum 43% substanță uscată totală de cacao.

Produsul ”Ciocolată cu alune” nu are aproape nimic comun cu ciocolata adevărată.

FRIȘCA VEGETALĂ – frișcă fără smântână

Ingrediente:

  • grăsimi vegetale hidrogenate 26%
  • zahăr 11%
  • proteine din lapte
  • stabilizatori (E-420, E-463)
  • emulgatori (E-472e)
  • lecitină din soia (E-322)
  • E-472b)
  • Sare
  • Arome
  • Colorant (E-160a)frisca

Amestecând apă cu zahăr și margarină, plus aditivii de rigoare și ceva proteine din lapte, rezultă în mod miraculos, un lichid vâscos de consistența smântânii. Pentru a-l face acceptabil, se colorează în alb. Ținut la rece și agitat ulterior, acesta ia aspectul și consistența de frișcă originală.

Produsul conține cele mai periculoase grăsimi din dietă, hidrogenate.

CHIPSURI

Chiar dacă au la bază cartoful, o legumă sănătoasă, chipsurile sunt printre cele mai nocive produse de pe piață.

Se prepară prin ”prăjire” – care este un proces chimic de oxidare, hidrolizare și polimerizare, ce duce la formarea unor cantități mari de produși toxici, în special acrilamidă și acroleină, substanțe neurotoxice (afectează sistemul nervos) și cancerigene. Toxicitatea acestor substanțe se manifestă și asupra ficatului, pancreasului și rinichilor. Prin prăjirea cartofului, crește densitatea calorică, având ca și consecință carențe vitaminice și minerale importante, precum și risc major de apariție a supraponderabilității și obezității.Chips-de-cartofi

Chipsurile conțin cantități mari de sare, glutamat, aditivi și arome sintetice (cașcaval, barbeque, brânză etc.) ce contribuie suplimentar la efectul nociv asupra întregului organism. Procentul ridicat de acizi grași saturați (grăsimi nesănătoase), cresc riscul de afecțiuni cardiovasculare (hipertensiune arterială, infarct miocardic, accident vascular etc.) și dislipidemii (creșterea grăsimilor și alterarea raportului dintre ele).

IAURTURILE CU FRUCTE

Iaurtul pur, natur, este un produs de bază în alimentația copiilor cât și a adulților. Aceste nu trebuie să conțină zahăr și îndulcitori.

Iaurtul care are adăugate fructe a căror valoare biologică este net inferioară fructelor proaspete, conțin zahăr în cantități nepermis de mari, (mai ales cele dedicate copiilor), conține amidon modificat, coloranți, aditivi, acidifianți (citrat de sodiu), ingrediente care nu aduc nici un beneficiu sănătății.iaurt

Iaurtul cu fructe din comerț, poate fi înlocuit de iaurtul simplu, la care putem adăuga bucăți de fructe proaspete, semințe (dovleac, nuci, migdale etc.), stafide, curmale, cereale neprocesate de tipul fulgilor de ovăz, tărâțelor de grâu, meiului etc.

SUCURILE LA DOZĂ

Sucurile carbogazoase sunt adevărate ”bombe alimentare”, datorită conținutului mare de zaharuri, aditivi și a diferitelor arome pe care le conțin. Și variantele ”light” sunt toxice mai ales pentru copii. Consumul pe termen lung, atrag consecințe diverse, mai ales legate de greutate ( supraponderabilitate, obezitate) până la deficiențe vitaminice și minerale (deficit de calciu cu scăderea densității osoase), favorizarea problemelor dentare atât din cauza excesului de zahăr cât și a acidifianților folosiți.suc doza

Din ambalajele acestor sucuri, se adaogă efectul toxic al aluminiului care se găsește și în alte ambalaje (caserole, cutii, folia alimentară) dar chiar și în aditivii alimentari (E-173, E-520, E-521, E-522, E-523, E-559), în compoziția fructelor și legumelor confiate, în compoziția unor dulciuri – în special bomboane,în unele medicamente (antiacide). În doze mai mari decât cele permise, aluminiul are efecte toxice asupra sistemului nervos, interferă cu transportul fierului, determină demineralizarea oaselor.

CEREALELE

Cerealele integrale reprezintă un aliment important în nutriția copiilor și adulților. Trebuie să facem diferența între cerealele neprocesate (integrale) și cele îmbogățite cu zaharuri, arome, coloranți și alți aditivi. Cerealele din a doua categorie, conțin cantități uriașe de zahăr ce duce la modificarea indicelui glicemic cu suprasolicitarea pancreasului. Aportul caloric este uriaș iar consumul zilnic predispune la apariția obezității și la diabet. Valoarea biologică a acestor cereale este redusă, chiar dacă sunt îmbogățite cu vitamine și minerale de sinteză, net inferioare vitaminelor și mineralelor care se regăsesc în stare pură în fructe, legume etc.cereale

O alternativă sănătoasă, o reprezintă fulgii de ovăz, orz, meiul etc., eventual combinate cu fructe sau semințe.

BOMBOANE, JELEURI, GUME

Ingredientul de bază este zahărul, la care se adaogă binecunoscuții aditivi, coloranți, potențiatori de aromă etc. Prin consumul acestor ”dulciuri” se înregistrează o stare de bine, cu consecințe devastatoare asupra organismului, pancreasul fiind solicitat să producă o cantitate suplimentară de insulină pentru a ”procesa” excesul de zaharuri.

Nici unul din ingredientele conținute nu sunt folositoare organismului, mai mult, contribuie la pierderea substanțelor utile: calciu, fier, magneziu, crom, vitamine din grupul B, C etc.jeleuri

Prezintă risc crescut de obezitate, boli cardio-vasculare, diabet zaharat dar și probleme dentare asociate, fapt ce ar trebui să sensibilizeze părinții și bunicii atunci când aleg să ofere copiilor astfel de produse.

CORNURI, PRĂJITURI, PRODUSE DE PATISERIE AMBALATE – ”micile gustări sănătoase”

Sunt produse folosite frecvent în alimentația copiilor, pe post de ”desert” sau ”gustare dintre mese”, copii asociindu-le cu ceva ”prețios” pentru care trebuie să lupte. Greșeala este a părinților și bunicilor care, în semn de dragoste, oferă dulciuri în locul altor recompense.

Reclamele agresive care le promovează ca gustări sănătoase, asocierea cu super eroi și diverse concursuri, cresc foarte mult consumul acestor produse.

Nu ar trebui să recomandăm sau să consumăm aceste prăjiturele sau cornuri cu diverse creme, arome, grăsimi hidrogenate (nesaturate) care le conferă o durată mai mare de valabilitate și un aspect pufos, apetisant. Consumul acestor grăsimi cresc fracțiunea LDL a colesterolului (fracțiunea periculoasă), cresc riscul de boli cerebro-vasculare, cardiace, dislipidemii, obezitate, diabet zaharat.croisante

Consumul pe termen lung este asociat cu creșterea riscului de obezitate, alergii, carențe de vitamine și minerale.

Enumerarea produselor ”bombe alimentare” nu este epuizată. Sunt multe produse alimentare pe piață care nu ar trebui să se regăsească în alimentația copiilor, indiferent de vârstă.

Adulții, părinții, pot fi un exemplu pentru copii, obiceiurile alimentare, atât cele sănătoase cât și cele nesănătoase se dobândesc în familie.

 

”Cunoașterea ne face liberi și sănătoși”

prof. Dumitru Nastasă, toxicolog/farmacolog

7 comentarii la "PRODUSE ”ALIMENTARE” CARE NE OMOARĂ ÎNCET, DAR SIGUR!!! CIOCOLATĂ, CROISANTE, JELEURI, CHIPSURI!"

  1. SORIN   7 februarie 2016 la 1:55

    salut . ce sa zic am trait cu totul natural am trait la tara si la oras .da cea mai bun dulce e mierea naturala cara am facut abuz de ea si sint sanatos tun nu cumpar fleacuri si otreavuri vindute si laudate de toti producatori neseriosi si chiar pot spune otravitori mai ales cu reclame desantate de parca ti-ar da roua florilor nu euri si aroma de fructe adica esteri si alte fleacuri.deschide-ti bine ochi si priviti in etichete ce scrie acolo adica oterava pe care o mincati .cumparati bio si fi-ti atenti foarte atenti nu va lasa-ti pacaliti de reclame care mai de care mai agresive si mai mincinoase .suces la cumparaturi.

    Răspunde
  2. milica   3 septembrie 2015 la 13:27

    evit cit pot dulciurile din comert, prefer sa/mi fac singura dulceata ,comopt….iar bauturile carbogazoase ,nu mai consum de ani de zile de cand am avut probleme de sanatate…

    Răspunde
  3. Autor   23 august 2015 la 20:55

    Grăsimile sunt ca majoritatea lucrurilor în viață, unele bune (benefice organismului uman), altele rele (daunatoare). Așadar, în realitate, specialistii impart grasimile in doua categorii mari: hidrogenate (sau partial hidrogenate) si nehidrogenate. La modul general, grasimile rele poarta numele de “trans-grăsimi ” și le intalnim din abundenta în alimente prajite si multe produse ambalate. Consumul lor este strâns legat de multe probleme de sanatate: Așa că, citiți cu rabdare etichetele și asigurați-va că evitați grasimile parțial hidrogenate și uleiurile hidrogenate (saturate prin hidrogenare).

    Răspunde
  4. Farm. Marilena Levarda   23 august 2015 la 20:19

    Un nou articol interesant, cu o mare “încărcătură glucidică “ – ZAHĂRUL – fiind de fapt o veritabilă “toxină cronică” şi întâia cauză a afecţiunilor grave ale lumii industrializate.
    “Zahărul ucide “ , acesta este mesajul specialiştilor.
    De fiecare dată când consumăm multe dulciuri ar trebui să ne gândim şi la efectele pe care acest obicei le are asupra sănătăţii tale. Consumul regulat de prăjituri, ciocolată cu lapte, îngheţată, bomboane, cozonac, fursecuri, dulceţuri şi gemuri, nuga, brioşe, checuri şi alte asemenea alimente cu un conţinut mare de zahăr, se poate transforma rapid într-o dependenţă care, inevitabil, ajunge să şubrezească sănătatea. Zahărul este esenţial pentru buna funcţionare a creierului, însă în cantităţi mici, iar aceste cantităţi le putem procura şi din alte alimente care nu sunt dulciuri, inclusiv din bulion, sos de roşii, pâine şi, mai ales, fructe.

    Deşi este foarte greu de renunţat la dulciuri, specialiştii recomandă înlocuirea lor pe cât posibil cu fructele, pentru a evita excesul de zahăr şi îmbolnăvirea organismului. Fructele conţin şi ele zahăr, însă în cantităţi mult mai mici decât dulciurile.

    Spre deosebire de dulciuri, care nu ne aduc nutrienţi, fructele sunt pline de vitamine si minerale, extrem de benefice sănătăţii. O dietă bogată în fructe ne ajută să pierdem kilogramele în plus, să ne menţinem colesterolul în limite normale, să avem o inimă sănătoasă, un ficat curat şi ne asigură o hidratare optimă a organismului.

    Prin faptul că sunt pline de antioxidanţi, fructele ajută la împiedicarea oxidării celulelor şi la formarea radicalilor liberi, responsabili cu tot felul de boli. Ele practic curăţă organismul de toxine şi ne furnizează zahăr natural, încetinind în acest fel procesul de îmbătrânire.

    Care sunt cele mai nocive efecte ale consumului de dulciuri?

    1. Îmbătrânirea pielii

    Nenumărate studii au arătat că persoanele care consumă multe dulciuri arată mai bătrâne decât cele care consumă zahăr cu moderaţie şi asta pentru că pielea este foarte afectată de aceste alimente, zahărul fiind în mod special atras de colagen căruia îi schimbă structura.Specialiştii susţin că o dietă cu consum ridicat de zahăr este, practic, un dezastru pentru piele.

    2. Favorizează obezitatea

    Nu mai este un secret pentru nimeni că dacă mănânci multe dulciuri te îngraşi, dulciurile fiind adevarate bombe calorice. Mai multe studii au aratat că un consum mare de dulciuri favorizează depunerea grăsimii în zona abdominală.

    3. Predispune organismul la cancer

    Consumul excesiv de dulciuri duce la obezitate, la suprasolicitarea funcţiilor pancreasului, scăderea sistemului imunitar şi la alte dereglări în metabolism, crescând totodată şi riscul de a dezvolta cancer.

    4. Are un efect toxic asupra ficatului

    Mai multe studii au avertizat că zahărul are un efect toxic asupra ficatului, de aceea este recomandat să înlocuim dulciurile cu fructele, să mâncăm din când în când ciocolată neagră şi să ne educăm organismul să nu mai simtă acea „nevoie de dulce”.

    5. Afectează inima

    Excesul de dulciuri creşte riscul de a dezvolta boli de inimă şi asta pentru că atunci când mănânci mai mult zahăr decât organismul tău poate să ardă, ficatul il transformă în grăsime, iar grăsimea ajunsă în sistemul circulator aduce prejudicii activităţii inimii.

    6. Slăbeşte memoria

    Zahărul ajută creierul să funcţioneze bine, însă în exces, el poate duce la deficienţe de memorie şi la îmbătrânire înainte de vreme. De asemenea, acest lucru poate afecta capacităţile cognitive. Mai multe studii au arătat că persoanele cu prea mult zahăr în sânge sunt predispuse la pierderi de memorie, aşadar, dacă vrem să ne păstrăm creierul tânăr să încercăm să nu mai consumăm dulciuri.

    Răspunde
    • Autor   23 august 2015 la 20:43

      Frumos comentariu !!! Complet și academic !!! Ar fi ideal să ținem cont de toate informațiile pe care le-ați cuprins în postare ! Depinde numai de noi !

      Răspunde
  5. Mirela   22 august 2015 la 22:21

    Grăsimile sănătoase sant cele nehidrogenate????

    Răspunde
    • Anonim   2 septembrie 2015 la 18:14

      Sunt cele de origine vegetala fara a suferi vre o modificare fizico-chimica (floarea soarelui, susan, in, migdala, nuca, caju, maslina, avogado……),

      Răspunde

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata.